Logoped u dječjem vrtiću je stručnjak za prepoznavanje i otklanjanje različitih jezično–govornih poteškoća djece vrtićke dobi.
To su ponajprije teškoće s izgovorom glasova ( dislalije), zatim teškoće govornog ritma i tempa ( mucanje), poremećaji glasa ( disfonije), te različiti oblici nerazvijena govora i jezika ( usporeni govorni razvoj, posebne jezične teškoće… ). Logoped se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i terapijskim radom.
Najveći dio navedenih poremećaja nastaje u najranijem djetinjstvu, pa je od iznimne važnosti pružanje logopedske pomoći upravo u tom periodu. Zbog toga je bitno da stručnu pomoć logopeda mogu dobiti djeca koja polaze dječji vrtić.
Logoped u dječjem vrtiću najveći dio svojeg rada provodi u neposrednom radu s djecom u vidu: preventivnog pregleda rizičnog djeteta, trijažnog pregleda djece, provođenja dijagnostičkog postupka, terapijskog rada na otklanjanju poteškoća, suradnje sa roditeljima i odgojiteljima.
Neposredni terapijski rad sa djecom provodi se individualno. Logopedski tretman djece u predškolskom periodu je nezamisliv bez uključivanja roditelja u terapijski postupak te nastavak rada sa djetetom u obiteljskom domu.
Zbog toga je jako bitno upoznati roditelje sa vrstom i stupnjem poteškoće, te ih poučavati u konkretnim terapijskim postupcima kako bi što realnije prihvatili poteškoću svoga djeteta.